недеља, 12. септембар 2021.

32. Panonski galeb međunarodni festival poezije i pesnika

U društvu pesnika

 U prijatnoj atmosferi svečane sale  Osnovne škole ,,Ivan Goran Kovačić" u Subotici  održan je

 32. PANONSKI GALEB

 kojem sam imala čast da prisustvujem.

U društvu Subotičana , ljubitelja poezije i  članova Književnog kluba Sloga , bio  je predstavljen ovogodišnji zbornik  između čijih se korica kriju poetski biseri iz mnogih zemalja, jer je isti bio međunarodnog karaktera.

Na ovogodišnjem konkursu moja pesma,,Tišina " je osvojila treću nagradu. Ovom prilikom zahvaljujem žiriju svim

učesnicima  i organizatorima.



TIŠINA

 

Pusta i teška u oblačnom danu.

Kada je tišina teret.


Dala bih tišinu za tvoju reč

Za njene oči, njegov glas.


Dala bih tišinu za dobrotu što nosi radost

Bezbol i slobodu.



Dala bih tišinu za tebe, tvoje srce, ruku

I dušu što nekada beše jasna

Za čisto oprano nebo

Što pokriva dom tvoj.


Dala bih tišinu za razum i glas pun.

Hodam kroz tišinu.


Hodam

Teretom dana nošena stazama starim.



Tiho

U džepu nosim pregršt stihova znanih.

Tiho hodam

Jave snovi odnose danak

A raskorak prohujalog vremena para nebo.


Hodam tiho

Pratim stope brojnih

Pod okrilje skupljam izgubljene reči

Plače dan.


Ne brojim korake

Misli znaju puteve svakodnevne

Prepuštam se vetru .

Tiho hodam.

 

Smenjivali su se stihovi,  entuzijazam organizatora se osetio  na svakom koraku, ali vreme čini svoje. Sve što je lepo - kratko traje, pa tako i ovaj pesnički susret. 

Svoju posetu Subotici smo nastavili šetnjom kroz grad, posetom trgovima , fontanama i  Sinagogi, jednoj od najlepših građevina na ovim prostorima. Danas je ona velika koncertna dvorana jer je Jevrejska zajednica ovo prelepo zdanje poklonila gradu Subotici.  Samo  o verskim praznicima Judaizma se koristi kao religijski objekat. 

Sinagoga

 





Vizionar...
 

 

Tu je  spomenik čoveku koji je u vremenu istorijskih previranja verovao da će Subotica imati veliku važnost kao grad. 

Posetu završavamo šetnjom pored Palićkog jezera, porded kog je velika gužva jer se održavaju ,,Beranski dani". 

Do  nekog novog viđenja, nadam se pri sledećem

 ,, Panonskom galebu" . 

 

 





 

Prvu nagradu - Inostrani autori-  dobio je Mile Lisica ,  talentovani mladi pesnik kog sam imala čast da upoznam , svojom pesmom 

NEDOSTAJANJE

 

O kako mi sad nedostaje 

Neki jednostavan dan

Jesenji.

 

Da mi u kostima zašumi reka 

I da na njoj dve patke plove

I da dugo

Dugo pričaju o ljubavi

Ispod celog neba

Ispod celog rebra.

 

O kako mi sada nedostaje

 Jedne  male ulice metar


Da me u zglobu jutra 

Beli leptir u njoj uči molitvu

Da mi koren i cvet 

Nikad ne izgube

Nadu i ljubav


O kako mi sada nedostaje

Da me pod kožom razlistaš

Kao bukvar dete

U prvom osnovne . 


Navešću i deo pesme posvećene Đorđu Balaševiću iz pera

 

Marjana Viga Filozofa: 

 

,, Panonski  mornar napustio je luku

njegov brod će večno da plovi

dok nežno anđela drži za ruku

i dalje će naše uzdahe da lovi...."


 

Do  nekog novog viđenja, nadam se pri sledećem ,, Panonskom galebu". 

Hvala čitaocima mojih zapisa.

Fotografija Dragan Đukanović.


Нема коментара:

Постави коментар

Dragi prijatelji ukoliko imate komentar na pročitani post slobodno napišite.Hvala!