понедељак, 6. јул 2015.

Ivanjdan!

Ivanjdan je praznik koji se slavi  u znak sećanja na rođenje Jovana Krstitelja. Dan za ovaj praznik je 7. jul. U vreme njegovog rođenja Rimljani su se obračunavali sa svim ostalim religijama. Tako je do njih stigla vest o rođenju proroka. Naravno kako u ljudskoj istoriji ništa ne može da prođe bez zavera, tako je bilo i ovde. Neko je izdao rođenje i rekao da će na kuću u kojoj se to dogodi okačiti venćić od cveća. Rimljani bi bili spremni da po svanuću izvrše pokolj ukućana pa i novorođenčeta.
Ipak neka dobra duša je to čula i javila ostalima. Jutro je osvanulo tako što se na svakoj kući nalazio venčić.

 Da li je to tačno ne znam , znam da je moja baka tako pričala. 

Kako god bilo običaj se održao do današnjih dana. Uveče,na dan pre Ivanjdana,  posle poslednjih sunčevih zraka na kuće se kače venčići od cveća. Oni na kući stoje do naredne godine i čuvaju ukućane od svih bolesti i raznih zala.
Nekada su bili samo od svežeg, a danas se stavljaju venčići i od suvoga cveća. Neizbežno je da se u venčić uplete koji struk Ivanjskog  cveća. Njegova žuta boja i miris se nadaleko uočavaju.
Nekada ga je bilo mnogo pored puteva, danas je skoro iskorenjeno. Rastinje oko puteva se uništava, koriste se razni pesticidi i ovo jedinsveno bilje polako nestaje.
Imala sam sreće i na pijaci kupila dva buketa. Strukove žutih sitnih  cvetova sam ugradila u bukete zajedno sa ostalim cvećem i kao malu pažnju položila na humke meni dragih osoba. Baš kao što je to i moja mama činila kada sam bila dete.
Ivanjdan je srećan praznik, slavi se rođenje onoga ko je bio predodređen da krsti samoga Isusa.
 Budite srećni!
 Pronađite radost u sebi i drugima, učinite nešto lepo, recite nešto lepo, darujte nekome lepu reč ili kompliment.
 Usrećite nekoga i vi ćete biti srećni.

4 коментара:

Dragi prijatelji ukoliko imate komentar na pročitani post slobodno napišite.Hvala!