недеља, 12. децембар 2021.

Pokrovsko pjesničko saborovanje- Derventa 2021.

 Na  moju veliku radost stigao mi je paket iz Crkvene opštine Brod i Srpskog
književnog kluba Derventa sa Zahvalnicom i primerkom Zbornika Pokrovsko pjesničko Saborovanje.


Na žalost nisam mogla da prisustvujem manifestaciji, te mi je dar stigao potpuno neočekivano. Zahvaljujem  Predsedniku SRKK,,Vihor" Derventa gospodinu Nenadu Simiću i Crkvenoj opštini Brod - protojereju-stavroforu mr Željku Teofiloviću.


Pesma koja je našla scoje mesto u ovoj dragocenoj zbirci je inspirisana mojim putovanjem u Svetu Zemlju. 

Konkurs je upriličen u čast Bogorodice.

 

 

У СВЕТОЈ ЗЕМЉИ


Ходам под Светим небом

Чисте душе, благословом доведена у Свету земљу.

Рука Господња избриса даљина страх

Дарова ме мирисом мирра на Гробу своме.

Показа љубав и отвори пут тајнама Светог крста.


У срцу, на пут понесох глас монаха Студенице

Поглед анђела Милешевског и прегршт стихова молитвених.

Положих их чистом душом

У Соби анђела испод свеће вечнога плама.

Дарова ме благословом тишина празнога гроба.


Скупих на длан ходочасни вечне слике

Утиснух апостоле у душу своју.

Тишина запева тамјаном јерусалимским.


Ходочасни пут ме одведе Маслиновој гори

Ту беше покопана Богородица пре Успења.

Коленима дотакох под, светлост обасја ум мој

Траг Богородичин засветли испод куполе с крстом на врху.

На Светом небу светли њен лик.


Летим ношена прозирним анђеоским крилима,

Прихватам бол Распећа Христовог.

На Голготи сам, плачем без гласа

Звезду милујем прстима хладним.

С Маријом сам, Мајком над мајкама.

Богородице Мајко опрости.


Носе ме крила херувимска

На коленима у Сионској Горњици.

Певам душом својом

Лете искрице до моје Војводине.

Молитву зборим,

благослов примам.

 


 

U SVETOJ ZEMLJI

Hodam pod Svetim nebom

Čiste duše , blagoslovom dovedena u Svetu zemlju.

Ruka Gospodnja izbrisa daljina strah

Darova me mirisom mirra na grobu svome.

Pokaza ljubav i otvori put tajnama Svetog krsta. 

 

U srcu, na put ponesoh glas monaha Studenice

Pogled anđela Mileševskog i pregršt stihova molitvenih.

Položih ih čistom dušom 

U Sobi anđela ispod sveće večnoga plama

Darova me blagoslovom tišina praznoga groba.

 

Skupih na dlan hodočasni večne slike

Utisnuh apostole u dušu svoju.

Tišina zapeva tamjanom jerusalimskim.

 

Hodočasni put me odvede Maslinovoj gori

Tu beše pokopana Bogorodice pre Uspenja.

Kolenima dotakoh pod, svetlost obasja  um moj

Traqg Bogorodičin zasvetli ispod kupole s krstom na vrhu.

Na svetom nebu svetli njen lik.

 

Letim nošena prozirnim anđeoskim krilima ,

Prihvatam bol  Raspeća Hristovog

Na Golgoti sam, plačem bez glasa

Zvezdu milujem prstima hladnim.

 

S Marijom sam, Majkom nad majkama

Bogorodice Majko oprosti.

 

Nose me krila heruvimska

Na kolenima u Sionskoj Gornjici

Pevam dušom svojom

Lete iskrice do moje Vojvodine.

 

Molitvu zborim,

 blagoslov primam.








Нема коментара:

Постави коментар

Dragi prijatelji ukoliko imate komentar na pročitani post slobodno napišite.Hvala!