четвртак, 28. децембар 2023.

Omaž Đuri Jakšiću- Bez odgovora

 

 BEZ ODGOVORA


O majko moja! O blago meni!
Kada mi se bunovnom o ponoći javiš
Pa pred mene brižna, nadanja staviš
Zaćute noćne ptice i šapati u tami
Ostanem sam u blaženim rukama tvojim
Pitam te majko o životu mome:
Šta ostaje posle poraza?
Posle izgubljenih i dobijenih ideala?
Posle razbojništva? Pravde?
Šta ostaje posle izrečenih pitanja?
Dobijenih odgovora ?
Šta ostaje posle udaha? Izdaha?
Kuda putuju sećanja?
Gde se skrivaju lepe reči?
Kuda nestaju usamljene duše?
Kako se u magli pronalazi svetlo?
Kada posle pada dolazi uspon?
Kuda vode izgubljeni putevi?
Šumske staze?
Kroz koje mračne ulice putuju misli?
Kuda nas odvoze nevidljivi brodovi ?
Kuda odlaze pesme zaboravljenih pesnika?
Gde je Mila majko?
O majko, majko, svet je pakostan,
život je, majko, vrlo žalostan…

 

БЕЗ ОДГОВОРА


О мајко моја! О благо мени!
Када ми се буновном о поноћи јавишПа пред мене брижна, надања ставиш
Заћуте ноћне птице и шапати у тами
Останем сам у блаженим рукама твојим
Питам те мајко о животу моме:
Шта остаје после пораза?
После изгубљених и добијених идеала?
После разбојништва? Правде?
Шта остаје после изречених питања?
Добијених одговора ?
Шта остаје после удаха? Издаха?
Куда путују сећања?
Где се скривају лепе речи?
Куда нестају усамљене душе?
Како се у магли проналази светло?
Када после пада долази успон?
Куда воде изгубљени путеви?
Шумске стазе?
Кроз које мрачне улице путују мисли?
Куда нас одвозе невидљиви бродови ?
Куда одлазе песме заборављених песника?
Где је Мила мајко?
О мајко, мајко, свет је пакостан,
живот је, мајко, врло жалостан…

Нема коментара:

Постави коментар

Dragi prijatelji ukoliko imate komentar na pročitani post slobodno napišite.Hvala!