понедељак, 19. март 2018.

Od ponedeljka

Dok se zima krupnim koracima vraćala donoseći meke leptiriće svilenih
snežnih pahuljica, koje su lebdele nošene nekim dolutalim severnim vetrom iako mu vreme nije bilo,  dve žene su dobro obučene koračale jedna uz drugu, držeći se ispod ruke kao kakav vremešni bračni par. Pružale su jedna drugoj sigurnost, jer se pod nagoveštajem proleća sneg ipak topio, stvarajući ono najgore što  se poznaje od snega. Bljuzgavicu. Raskvašen sneg je pod svakim korakom prštao, lepio se za trenerke malo duže nego što je bilo potrebno i nemilosrdno ih kvasio. Lako su proklizavale u dubokim cipelama. Žurile su da iskoriste deset procenata penzionerskog popusta. Uprkos šljapkanju i sposobnosti snega da priguši svaku glasnost, bio to ton, zvuk ili škripa smelih kočnica automobila, do mene se probio monolog:

Dosta  ovo i ono!
Dosta je!
Neću više i ne mogu da trpim!
Kuća, šerpa, muž, kašika pa na viljušku, pa kolači sa mnogo ili premalo krema! I tako redom!
Od ponedeljka okrećem novi list!
Od ponedeljka će mi život poleteti nekim novim tokovima!   Zamirisaće mirisi udaljenih meridijana sa sve rajskim pticama, a njihovo perje ću zakačiti sebi za kosu! Kao dama!
Šta se ti čudiš? Smešna ti moja slika s perjanicom? Kažeš kao Vinetu! Tek si ti dobra! Ti si mi kao neka drugarica?
Od ponedeljka će se čuditi i babe i žabe! Dosta je njihovih pogleda i zajedljivih komentara! Neću više da trpim! Od ponedeljka mogu i babe i žabe da puknu! Baš me briga! Dosta je!
Znam ja šta meni treba!
Znam ja kada je vreme i kada nije vreme!
Znam ja sve!
Znam ja ko  je ko i gde je ko! Znam ja kakav je ko i kakav nije ko! 
Nemoj se smejati, ni smejuljiti! Videćeš ti samo da ponedeljak dođe!
Doduše ponekad se pravim blesavom i ludom, pa, kao ne razumem! Neće meni niko nikada više gospodariti i širiti se preko moje  sopstvene grbače! Ako je i to što jeste, moja je i ja je ne dam nikom!
Moja je!
Mooooja!
Data mi od Boga i roditelja! Moja! Čuješ, moja! Jeste da je ima, ali je jaka!
A ti? Šta se ti to tu smijuljiš? Misliš da neću? Misliš : Ova tu to samo govori, a ne misli nimalo ozbiljno! Kad ti kažem, a ti slušaj!
Od ponedeljka nema!
Ima sve da leti i da cvrkuće! Samo da mi ponedeljak dođe! Videće i veliki i mali! Videće i miševi i mačke!
Dosta je!
Biću gluva i slepa za sve i svakoga! Neću sebi više to da dozvolim! Kad ti kažem!!!
Smeješ se? Au i ti si dobra! Ti si kao fina i sve to tako? Pa varaš se! Znam ja i što misliš da ne znam! I to znam!
Kažeš nije lepo od mene!  Šta nije lepo?  Svi ovako, onako...Dokle misle da ja mogu?  Izdržaću još do ponedeljka, a onda okrećem drugi list!
Samo se ti rugaj!
Videćeš u ponedeljak!
U ponedeljak više ja nisam ja!
U ponedeljak sam ja neka druga ja!
U ponedeljak sam ja i fina i dobra i lepa i mršava!
To  jest biću od ponedeljka do nekog ponedeljka!
Nema više daj, ispeci, zamesi, jedi! Zar ti se ne sviđa to što si skuvala? Tebi nije lepo, a mi moramo! Ješćete vi meni kao bele lale!
Lale!!!
Daj da posadim one lukovice, kad ćeš mi doneti? Može danas? Makar da pada sneg! Jer od ponedeljka ja nisam ja i neću da radim u bašti! Ići ću ma manikir, pa kad zalepim one plastike na nokte ima samo da seva!
Smeješ se što kažem plasitke? Kako da kažem? Ne znam koja ima veće ili ćerka ili snaja?!
A ja?
Gde sam ja u toj priči?  Ni noktiju, a kamoli plastike!
Od ponedeljka okrećem drugi list!
Jaoj, kako ću s plastikom kolače za unuke? Moram i to danas,  jer od ponedeljka nema!
Ima da im prave njihove majke!
I ti si mi kao neka drugarica! Smeješ se kao luda na brašno! Kažeš nisi ni luda, a brašna ima! Kako da nema,kupila sam,  a ostalo,  sad ispekoh palačinke!  Letelo je i ulje i brašno!
Onda onaj ne voli!
Kaže živo testo mu pali stomak! Pravi proju, sa sitnim sirom, i nemoj mnogo ulja unutra, da ne goji! Kako bez ulja? Kako bez masti? Kako bez bele smrti i žutih jaja sa holesterolom?
Od ponedeljka nema ništa! Molim lepo u prodavnicu i kupite šta vam treba! Ja ću kako znam i umem!
Ima samo da ležim i da predem kao veliki debeli kućni mačak!
Kažeš ne mogu biti mačak!
Naravno da ne mogu, ja sam žensko! Mogu biti mačka!
To ću biti od ponedeljka!
Pitaš od kog? Da se ti to meni ne rugaš?
Od ponedeljka, zar je važno kog?
...
Šta sam mogla?

2 коментара:

  1. Догорело до ноката. А њих нема. Одлично.Одлучно напред! Судбине људске се тешко описују. То могу ретки!
    Салаш одлично изгледа!

    ОдговориИзбриши

Dragi prijatelji ukoliko imate komentar na pročitani post slobodno napišite.Hvala!