среда, 25. мај 2022.

U ritmu dijalekta 2022.

 Ovih dana lepe vesti stižu iz Leskovca. Naime , Kulturni centar Leskovac je
prošle godine započeo projekat ,,U ritmu dijalekta", koji okuplja pesnike koji imaju potrebu da se izraze na dijalektu svog govornog područja. Ni ovog puta nisam odolela. Moja pesma Večera će se naći  i u ovogodišnjem Zborniku ,,U ritmu dijalekta 2022. 

uritmudijalekta@lkc.org.rs

пон 23. мај 13:29 (пре 2 дана)



Поштована,
Ваша песма је ушла у шири избор песама на Конкурсу "У ритму дијалекта".
Песма ће бити објављена у зборнику који ће бити издат наредне године.
Срдачан поздрав!
Зорана Јовановић
Лесковачки културни центар

 VEČERA

Priko mene prišlo mnogo leta

i mlogo vetrovi naleta

al ko onomad nikad nisam prošo

nisam znao ni di sam pošo, ni di sam došo

u kafanu ja sam išo

bratiju čašćavo, nikog nisam slušo

kad creva zakrčidu, mrklo doba

pravo vreme da se rana proba

dal je  ručak il večera pito nisam

sa šporet šepru skino sam

meso tvrdo , gorka čorba

srči, srči, sve u šest

rakija mi pomutila svest

vičem: Maro di si ti

pa ti  ne znaš kuvati

s kim sam glavu vezo

bolje da sam čvor za nogu zavezo

da sam pao, nogu slomijo

da te za brak  nisam molijo.

Ćuti Mara snove sanja

ne čuje moja zapomaganja

di ću , kud ću, moram jesti

dok imadem malo svesti .

Šta sam pojo, pojo

al, oćeš ko derište i joj-jo

podrigivo, vodu sanjo i pustinju neku

pa sve odam po jendeku

vode nema, sučedu se drva suva

iskačedu iza dina kao neka slana svinjska uva.

Kad se s prvi petli Mara diže

s krila laki do smederevca stiže

da narani pijetrenke

doletidu do mog mozga ko kletve:

,,Šta si pojo kad je tu

puna šepra na šporetu?

Ti si pojo, ti si pojo

pomiju si masnu pojo

opiraču onu ronđu, što mašću s šepre skida.

Srce mi se od smija kida,

pa sad u birc idi koji

nek se smijedu pajtaši tvoji! "

Bolestan sam tri dana bijo

nisam se opirači smijo

bolo me je stomak ceo

i bio sam skroz neveso.

Šetadu se pijetrenke

gledidu me ko frajle neke.

Ćutim, ćutim, vadim fleke. 

Нема коментара:

Постави коментар

Dragi prijatelji ukoliko imate komentar na pročitani post slobodno napišite.Hvala!